{{ctrl.notification}}
برزیل سرزمین قهوه

برزیل، سرزمین فوتبال، قهوه و رنگ، سال‌ها است که تبدیل به یکی از مراکز محبوب گردشگری در سطح جهان شده است. تورهای برزیل معمولا هزینه‌های سرسام‌آوری دارند، اما آیا سفر به برزیل واقعا این‌قدر گران است؟ در ادامه مهاجری خراسان نکاتی مفید برای سفر ارزان و کم‌هزینه به این کشور را برای شما خواهد گفت.

اگر قصد سفر به این کشور شگفت انگیز در آمریکای جنوبی را دارید مهاجری خراسان با پشتیبانی بیش از  900 ایرلاین و تمامی هتل های خارجی در هر نقطه ای از کره زمین این سفر را برای شما میسر میسازد .

برزیل، بزرگترین کشور آمریکای جنوبی که شامل تعدادی از کلان‌شهرهای جهانی می‌شود، برای گردشگران جذابیت‌های فراوانی دارد و وسعت این کشور تنها بخشی از جذابیت آن است. برای مثال جشن کارنیوال که دارای شهرتی جهانی است هر سال در این کشور برگزار می‌شود و در ایام آن مردم به شادی و پایکوبی می‌پردازند. طرفداران حیات وحش هم به برزیل علاقه‌مند خواهند شد و از ماجراجویی در تالاب‌ پانتانال و جنگل‌های آمازون لذت خواهند برد. علاوه بر این، کسانی که به معماری دوران استعمار و شهرهای تاریخی علاقه دارند، نیز باید از سالوادور دیدن کنند. به طور کلی با وجود سواحل فراوان، مردم زیبا و قیمت‌های ارزان، نیازی به دعوت از گردشگران برای بازدید از این کشور نیست. برزیل بهترین‌ها را برای شما حاضر کرده است. چمدان‌هایتان را ببندید و از این راهنمای سفر برای برنامه‌ریزی کمک بگیرید.

برزیل

هزینه‌ی اقامت در برزیل

اقامت در برزیل با انتخاب مناسب می‌تواند برای شما بسیار ارزان تمام شود. قیمت یک اتاق خوابگاهی در یک متل از حدود 10-20 دلار شروع می‌شود. اتاق‌های خصوصی بیش از 30 دلار هستند. هتل‌های کوچک و خانوادگی نیز در مقیاس گسترده در برزیل یافت می‌شوند و حدود قیمتشان از 60-90 دلار شروع می‌شود. اما اگر خارج از هتل و در کنار یک خانواده زندگی کنید (homestay) هر شب بین 25-40 دلار هزینه خواهید کرد.

برزیل

 

هزینه‌ی خورد و خوراک در برزیل

هزینه‌ی غذا در برزیل هم مقرون به صرفه است. قیمت یک وعده غذا که شامل یکی دو نوع غذا و یک نوشیدنی می‌شود در رستوران‌های محلی کوچک حدود 10 دلار  است. غذای اعیانی‌تر در رستورانی با دکور زیباتر حدود 20 دلار برایتان خرج بر‌می‌دارد. خرید مواد غذایی خام در برزیل بسیار ارزان است و هزینه‌ی یک هفته‌تان حدود 80 دلار می‌شود. البته تمام این قیمت‌ها در ریو بیشتر می‌شوند.

برزیل

 

هزینه‌های حمل و نقل و جابه‌جایی در برزیل

اتوبوس‌های بین راهی، وسیله‌ای راحت، اقتصادی و مناسب برای سفر بین مناطق مختلف هستند. قیمت بلیط اتوبوس ساعتی 60-80 سنت است. همیشه مسافت و فاصله‌ی زمانی بین شهرها را قبل از سفر بررسی کنید زیرا برای مثال سفر از ریو دو ژانیرو تا نواحی جنوبی ۲۴ ساعت طول می‌کشد، بنابراین استفاده از هواپیما مقرون به صرفه تر است. خدمات ریلی تنها به مسیر پرتردد گردشگری محدود است و قطارها فقط در خط بین دو شهر گردشگری مهم برزیل یعنی سائو ژائو دل ری و تیرادنتس حرکت می‌کنند.

حمل و نقل در برزیل

 

هزینه‌ی فعالیت‌های تفریحی در برزیل

هزینه‌ی هر بلیط مسابقات فوتبال بسته به مکان صندلی شما از 27 دلار شروع می‌شود. ورودی آبشار ایگوازو حدود 33 دلار است. هزینه‌ی سفرهای دریایی (کروز) در رودخانه‌ی آمازون نیز بسته به طول و میزان لوکس بودنشان بین چند صد دلار تا چند هزار دلار در نوسان است.

برزیل

 

نکته‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در برزیل

در فصول غیرشلوغ سفر کنید

در زمان کارنیوال ریو، هزینه‌های اقامت سه برابر می‌شود. همچنین از ماه دسامبر تا مارس نیز که ساکنین نیم‌کره‌ی شمالی به قصد فرار از زمستان به این مناطق سفر می‌کنند نیز از سفر به برزیل اجتناب کنید تا هوای جیبتان را داشته باشید.

تنها سفر نکنید

در برزیل باید برای یک اتاق یک نفره بیش از اتاق دونفره و حتی گاهی دو برابر آن هزینه کنید. اگر مشتاق اقامت در خوابگاه‌ها نیستید، حتماً با یکی از دوستانتان همسفر شوید تا هزینه‌هایتان نصف شوند.

با راننده تاکسی‌ها چک و چانه بزنید

قبل از سوار شدن در تاکسی با راننده چک و چانه بزنید و سر قیمت توافق کنید. بعضی از راننده‌ها تاکسی‌مترشان را روشن نمی‌کنند و تلاش می‌کنند سر شما کلاه بگذارند. اغلب بهتر است که به جای تاکسی از اتوبوس استفاده کنید.

کوشینیا بخورید

کوشینیا خوراک مختصر فوق‌العاده‌ای است که شما را برای سفرهای اتوبوسی طولانی در برزیل سر پا نگه می‌دارد. این غذا یک نان حاوی ران مرغ سرخ‌شده است که تنها چند سنت قیمت دارد.

برزیل

جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های برزیل

فوتبال

در این کشور به فوتبال مانند یک آیین مقدس احترام گذاشته می‌شود و رفتن به یک مسابقه‌ی فوتبال یکی از سرگرم‌کننده‌ترین کارهایی است که می‌توانید در برزیل انجام دهید. استادیوم ماراکانا در برزیل با ظرفیت ۱۰۰۰۰۰ نفر یکی از بزرگترین استادیوم‌های جهان است و بد نیست تماشای مسابقه‌ای را در آن امتحان کنید. با نزدیک شدن المپیک ۲۰۱۶ توجه جهان به این کشور جلب شده است و تب قوتبال همه را فرا گرفته، اگر می‌توانید با این تب همراه شوید.

برزیل

 

کارنیوال ریو در برزیل

کارنیوال ریو یکی از مشهورترین جشن‌ها در سرتاسر جهان است. این جشن که درست پیش از آغاز ماه روزه‌ی مسیحی‌ها برگزار می‌شود، هزاران نفر را به جشن و پایکوبی وامی‌دارد. قیمت‌ها در این دوران سه برابر می‌شوند و شما باید از ماه‌ها قبل رزروهایتان را انجام دهید. اما اگر توانایی پرداخت هزینه‌های بالا را دارید، مطمئن باشید از هزینه کردن برای آشنایی با فضای بومی این کارناوال پشیمان نخواهید شد.

برزیل

ریو دوژانیرو برزیل

ریو پنجمین شهر بزرگ جهان است و آن‌قدر جاذبه‌های مختلف دارد که هفته‌ها طول می‌کشد تا تنها بخشی از آن‌ها را بررسی کنید. بازدید از مجسمه‌ی مسیح نجات‌دهنده در کورکووادو را فراموش نکنید. علاوه بر این، ریو بیش از آن‌چه فکر می‌کنید موزه، ساحل، جشن، غذا، بومیان پرشور و جذابیت‌هایی از این دست دارد، از این شهر فوق‌العاده اما گران غافل نشوید.

ریو برزیل

برزیلیا برزیل

برزیلیا اگرچه مانند ریو دو ژانیرو از شهرت زیادی برخوردار نیست، اما ارزش دیدن را دارد. این شهر که در سال ۱۹۶۰ ساخته شد شاهکاری از معماری مدرن است و هنردوستان سراسر جهان را به خود جلب می‌کند. برزیلیا به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

برزیل

پانتانال برزیل

پانتانال شامل برزگترین تالاب‌های جهان است که در غرب واقع شده‌اند و بخش‌هایی از بولیوی و پاراگوئه را هم در برمی‌گیرد. همان‌طور که توقع می‌رود، پانتانال رویای محقق دوستداران حیات وحش است. بیش از ۱۱۰۰۰ گونه از حیوانات از گونه‌ی کمیاب آهوی مرداب گرفته تا مورچه‌خوار غول‌پیکر و سنبل طوطی در این تالاب‌ها یافت می‌شوند.

برزیل

آبشار ایگواسو برزیل 

آبشار ایگواسو که در زبان آرژانیتینی ایگوازو تلفظ می‌شود، آبشار شگفت‌انگیزی است که در مرز بین آرژانتین و برزیل واقع شده و یکی از میراث جهانی یونسکوست. این آبشار مرتفع‌تر از آبشار نیاگارا و دو برابر عریض‌تر از آن است و یکی از جاذبه‌های طبیعی برزیل محسوب می‌شود. در هر ثانیه حدود ۱۲۸۰۰ متر مکعب آب از ۲۷۵ آبشار آن به پایین می‌ریزد.

برزیل

 

پارک ملی آمازونیا در برزیل 

آمازون با اینکه تنها ۸درصد سطح کره‌ی زمین را پوشانده است اما ۵۰درصد تنوع زیستی آن را داراست. پارک ملی آمازونیا که ۴۰درصد سرزمین برزیل را شامل می‌شود، کاملاً مناسب فعالیت‌هایی چون تماشای پرندگان، راهپیمایی و کایاک‌سواری است. این منطقه ورودی‌های بسیاری دارد که هر کدام از آن‌ها مخصوص یکی از تورهای پیاده‌روی، کمپینگ و رودخانه‌گردی است. هیچ سفری به برزیل بدون بازدید از آمازون کامل نمی‌شود.

برزیل

سالوادور در برزیل

حتماً از اولین شهر برزیل و پایتخت فرهنگی آن که در سواحل شمال شرقی این کشور قرار دارد، دیدن کنید. بازدیدکنندگان این شهر که به "پایتخت شادی" معروف است، از فضای آرام و معماری سبک استعماری آن لذت خواهند برد. مرکز مستعمراتی پلورینهو واقع در این شهر در سال ۱۹۸۵ از سوی یونسکو به عنوان میراث جهانی اعلام شد.

برزیل

 

سائو پائولو

سائو پائولو با جمعیت ۱۷ میلیون نفر سومین شهر بزرگ جهان و بزرگترین شهر آمریکای جنوبی است. بازدیدکنندگان این کلان‌شهر از زندگی شبانه، موسیقی و غذاهای با کیفیت جهانی لذت خواهند برد. با اینکه این شهر به اندازه‌ی ریو جذابیت ندارد، اما شهری دوست‌داشتنی است.

برزیل

ریسیف

ریسیف (رسیف) مرکز تعدادی از زیباترین سواحل برزیل و دومین شهر بزرگ در ناحیه‌ی شمال شرقی آن است. مرکز تاریخی شهر با تعداد زیادی رستوران و ساختمان‌های عجیب و غریب از زیبایی خاصی برخوردار است. حتماً به شهر همسایه‌ی آن یعنی اولیندا هم سفر کنید، شهری استعماری که در سال ۱۹۸۲ به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

برزیل

 

سالن اپرای مانائوس

سالن اپرای مانائوس مرکز اصلی تئاترهایی است که در منطقه‌ی آمازون اجرا می‌شوند. این بنا که در سال ۱۸۹۶ ساخته شده، بازتابی از تأثیر رنسانس ایتالیایی بر معماری آن دوران است. از این سالن در ساخت تعدادی از فیلم‌های مطرح استفاده شده است.

برزیل

ورزش کاپوئرا

این هنر رزمی آفریقایی-برزیلی نوعی "رقص جنگی" است که توسط هزاران نفر در سطح کشور انجام می‌شود. اگر از انجام آن خجالت نمی‌کشید، مطمئن باشید تجربه‌ای خاطره‌انگیز برایتان خواهد بود.

برزیل

 

بازار شهری مانائوس در برزیل

این ساختمان که دقیقاً در کناره‌ی رود نگرو در برزیل  (ریو نگرو) در مانائوس واقع شده است، ۱۲۰۰۰ متر مربع مساحت دارد. بسیاری از افراد بومی برای خریدهای روزانه‌شان به این بازار مراجعه می‌کنند. شما تقریباً هر چه را که فکر می‌کنید می‌توانید در این بازار پیدا کنید، مانند: ماهی، سوسمار کایمان، لاک‌پشت، میوه، نوشیدنی و انواع خرت و پرت‌ها.

برزیل

.در آخر مهاجری خراسان با بیش از 75 سال سابقه  این افتخار را دارد که شمارا در این سفر خاطره انگیز همراهی کند

date_range یکشنبه 07 شهریور 1400 remove_red_eye 797 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0