{{ctrl.notification}}
کرمانشاه

کرمانشاه یکی از زیباترین شهرها با آثاری بسیار ارزشمند از تاریخ ایران زمین است. که طبیعتی بکر و آب و هوایی بی‌نظیر دارد. اگر قصد دارید برای مسافرت عید مقصدی را انتخاب کنید، کرمانشاه را هم به لیست‌تان اضافه کنید، پشیمان نمی‌شوید! در ادامه با مهاجری خراسان همراه باشید تا بیشتر با این استان زیبا آشنا شوید .

کرمانشاه

راهنما‌ی سفر به کرمانشاه

راهنما‌ی سفر به کرمانشاه، شهر کرمانشاه به مساحت 93.389.956 کیلومترمربع و با ارتفاع 1200 متر از سطح دریا، یکی از شهرهای مهم در غرب کشور است. کرمانشاه یکی از شهرهای تاریخی ایران است که حدود 200 سال قدمت دارد و پایتخت حکومت پادشاهان دوره‌ی ساسانیان، صفویان، سلجوقیان، زندیه، قاجاریان و هخامنشیان بوده است.

گفته شده است که کرمانشاه در دوران هخامنشیان به عنوان شهر شناخته شده است و نام آن کامبادان بوده است. آثار تاریخی بسیاری از پادشاهان این دوران وجود دارد که 716 اثر آن در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است. از دیگر نام‌های قدیمی کرمانشاه می‌توان به کامبادانه، قرماسین، قهرمانشهر، باختران، کرمیشان و کرماشان اشاره کرد.

این شهر از سمت شمال با استان کردستان، از سمت جنوب با استان‌های لرستان و ایلام، از سمت شرق با استان همدان و از سمت غرب با کشور عراق همسایه است. کرمانشاه بین جلگه بین‌النهرین و فلات ایران قرار گرفته است که در سمت شمال و جنوب آن کو‌های مهمی چون پرآو، طاق بستان و گوهرشاد قرار دارند. همانطور که گفته شد کرمانشاه یکی از شهرهای مهم کشور است و بر اساس آمار گرفته شده نهمین شهر پرجمعیت ایران است.

مردم شهر کرمانشاه اکثرا کرد هستند اما قومیت‌های مختلف مانند لر، عرب، ترک، لک و ارمنی نیز در این شهر زندگی می‌کنند. مردم این شهر بیشتر به زبان کردی یا فارسی کرمانشاهی صحبت می‌کنند اما لهجه‌ی لکی، عربی، ترکی، ارمنی، سنجابی هم به گوش می‌خورد. از لحاظ اقتصاد کرمانشاه 18  ام استان صنعتی ایران است و شرکت و صنایع پتروشیمی بسیاری در این شهر قرار دارد.

از مکان‌های دیدنی کرمانشاه که طرفداران بسیاری را مجذوب خود کرده و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود میتوان طاق بستان، بیستون، پارک کوهستان، سراب صحنه، تالاب هشیلان و آبشار پیلان را نام برد. کرمانشاه را در لیست برنامه‌های سفر خود قرار دهید و از تماشای این شهر شیرین نهایت لذت را ببرید. برای سفر به این شهر زیبا می‌توانید از وسایل نقلیه مختلفی مانند اتوبوس، قطار، هواپیما و یا خودروی شخصی خود استفاده کنید.

 

آب و هوای کرمانشاه

آب و هوای کرمانشاه با توجه به موقعیت جفرافیایی آن، کوهستانی و معتدل است و با توجه به نزدیکی با رشته کوه‌های زاگرس آب و هوای آن نسبتا خنک است. این شهر تابستان‌های به نسبت گرم و زمستان‌های نسبتا سرد و پر بارش دارد.

بهترین زمان سفر به کرمانشاه

کرمانشاه تقریبا همه‌ی فصول سال مهمان دارد اما بهترین زمان سفر به این شهر فصل بهار و پاییز است که آب و هوای آن خنک و دل‌پذیر است.

تعداد مسافران در فصل بهار به دلیل سرسبزی و نشاط این شهر بیشتر است.

کرمانشاه

اطلاعات ضروری کرمانشاه

کد کرمانشاه: 083

مسافت از تهران تا کرمانشاه: 501 کیلومتر

مدت سفر هوایی: 1 ساعت

مدت سفر با قطار: حدود 11 ساعت

مدت سفر زمینی: 8 ساعت

اگر قصد سفر به کرمانشاه از تهران را دارید دو مسیر وجود دارد که در پایین برای شما عزیزان توضیح داده شده است.

مسیر 1: عبور از شهرهای همدان و اسدآباد است که با طی کردن مسافتی حدود 501 کیلومتر و با فاصله زمانی حدود 6 ساعت به کرمانشاه می‌رسید.

مسیر 2: عبور از شهرهای قم، اراک، ملایر، کنگاور است که با طی کردن مسافتی حدود 573 کیلومتر و با فاصله زمانی 7 ساعت به کرمانشاه می‌رسید.

بهترین گزینه انتخاب مسیر اول است چرا که هم مسافت کوتاه‌تر است و هم خستگی راه.

همیشه سفر با هواپیما آسان و راحت‌ترین راه است اما ‌هزینه‌ی آن کمی بالاست به همین منظور شما میتوانید بلیط ارزان هواپیما مد نظر خودتان را از مهاجری خراسان  تهیه کنید. سفر با قطار و اتوبوس هزینه‌ی کم‌تری دارد اما از معایب شان طولانی بودن راه و خستگی مسیر است که با دیدن مناظر مختلف در طول مسیر درگیر زیبایی‌ها شده و خستگی ‌کم‌تری احساس می‌کنید.

در صورتی که قصد سفر از کیش به کرمانشاه را دارید و میخواهید از دیدنی های این شهر زیبا لذت ببرید می توانید بلیط هواپیما کیش کرمانشاه را به صورت آنلاین و 24 ساعته ازمهاجری خراسان  خریداری کنید.

مکان‌های دیدنی کرمانشاه در شب

شهر کرمانشاه دارای مکان های دیدنی فراوانی است که هر کدام جذابیت های خاص خود را دارد. از همین رو ما تعدادی از این مکان ها را در راهنما‌ی سفر به کرمانشاه که در شب جذابیت بیشتری دارند را به شما معرفی میکنیم.

طاق‌بستان: طاق‌بستان جاذبه‌ی تاریخی و زیبای مربوط به دوره‌ی ساسانیان است که دارای دو طاق بزرگ، کوچک و سنگ نبشته است. قدمت این طاق‌ها به 2000 سال میرسد و ساخت آن حدود 100 سال طول کشیده است. حکاکی روی این طاق‌ها مراسم تاج‌گذاری پادشاهان ساسانی، یعنی خسرو پرویز، اردشیر دوم، شاهپور دوم و سوم را نشان می‌دهند. هرساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای بازدید از این مکان زیبا به کرمانشاه سفر می‌کنند. روبروی این‌ طاق‌های یک دریاچه قرار دارد که انعکاس تصویر ‌طاق‌بستان در آن به خصوص هنگام شب صحنه‌ی بی‌نظیری ایجاد می‌کند.

آدرس: کرمانشاه، میدان پدر./ ساعات بازدید: 9 صبح الی 23

پارک کوهستان: یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های غرب کشور، پارک کوهستان کرمانشاه می‌باشد. وجود فضای سبز، کوه‌ها، آب و هوای خنک و دو آبشار بزرگ در این پارک همراه با نورپردازی‌هایی که در شب صورت می‌گیرد یکی از مکان‌های عالی برای تفریح و استراحت در شب است. از امکانات تفریحی این پارک که برای گردشگران در نظر گرفته شده است سرویس بهداشتی، اقامتگاه، بوفه، رستوران و پارکینگ می‌باشد.

آدرس: کرمانشاه، طاق بستان./ ساعات بازدید: 24 ساعت

مسجد شافعی‌ها: مسجد شافعی‌های کرمانشاه از مساجد قدیمی این شهر است که توسط عدهای از مسلمانان اهل سنت ساخته شده است. معماری و نمای این مسجد مانند مساجد ترکیه می‌باشد. نمای داخلی این مسجد، ستون‌ها و گچ‌بری های مزین به آیات قرآن، نقاشی‌ها، کتیبه‌ها از دیدنی‌های جذاب این مسجد به شمار می‌آید. هنگام سفر به کرمانشاه حتما از این مسجد زیبا دیدن کنید.

آدرس: کرمانشاه، میدان جوانشیر./ ساعات بازدید: 24 ساعت

 

مسجد عمادالدوله: مسجد باشکوه و تاریخی عمادالدوله با بیش از 150 سال قدمت یکی‌دیگر از مکان‌های دیدنی این شهر می‌باشد. از زیبایی‌های این مسجد تزئینات و کاشی کاری‌های انجام شده بر روی ایوان‌ها، اتاق‌ها، سر در مسجد، ستون‌ها و شبستان می‌باشد.

آدرس: کرمانشاه، خیابان مدرس./ ساعات بازدید: 24 ساعت

تکیه معاونالملک: تکیه معاون‌الملک در دوره‌ی قاجار و به دستور معاون‌الملک ساخته شده است. نوع معماری، کاشی‌ها، آینه‌ها و قرار گرفتن رنگ‌های سرد و گرم در کنار یکدیگر، زیبایی این مکان را چندین برابر کرده است. این تکیه از سه بخش زینبیه، حسینیه و عباسیه تشکیل شده است.

آدرس: کرمانشاه، محله آبشوران./ ساعات بازدید: 8 صبح الی 22

شهر کرمانشاه جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد که آدم را حیرت‌زده می‌کند و مشاهده‌ی آن‌ها در روز مناسب‌تر است، اما مکان‌های در راهنما‌ی سفر به کرمانشاه در بالا صفحه با نورپردازی‌هایی که در شب دارند زیباییشان چند برابر می‌شود.

کرمانشاه

مکان‌های اقامت در کرمانشاه

در شهر کرمانشاه هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای گوناگونی قرار دارد که در راهنما‌ی سفر به کرمانشاه به شما عزیزان معرفی شده و می‌توانید بسته به شرایط و سلیقه‌تان در یکی از آن‌ها اقامت داشته باشید.

 

هتل پارسیان: هتل پنج ستاره پارسیان از معروف‌ترین و بهترین هتل‌های کرمانشاه است که در سال 1389 ساخته شد. سطح بالای خدمات و امکانات ارائه شده به مسافران باعث شده این هتل از محبوبیت بالایی برخوردار شود. امکانات رفاهی در نظر گرفته شده برای مسافران شامل سالن بدنسازی، سالن بیلیارد، اینترنت پرسرعت، سونا، استخر، جکوزی، پارکینگ، خشکشویی و خدمات ویژه برای معلولین می‌باشد.

آدرس: کرمانشاه، بلوار شهیدکشوری، کنار پل ولایت./ تلفن تماس: 34219151- 083

هتل جمشید: هتل چهار ستاره جمشید کرمانشاه که در سال 1385 ساخته شده است، از هتل‌های قدیمی این شهر است. علاوه بر ارائه خدمات با کیفیت، نوع معماری و محیط زیبای این هتل باعث شده هرساله گردشگران بسیاری در این هتل اقامت داشته باشند. از امکانات رفاهی این هتل می‌توان به اینترنت، پارکینگ، رستوران و کافی‌شاپ و تاکسی سرویس اشاره کرد.

آدرس: کرمانشاه، انتهای بلوار طاق بستان./ تلفن تماس: 34296002- 083

هتل آزادگان: هتل چهار ستاره آزادگان کرمانشاه در سال 1367 افتتاح شده است و به تازگی مورد بازسازی قرار گرفته است. این رستوران نیز از سطح کیفیت خوبی برای ارائه خدمات به مسافران گرامی برخوردار است.

آدرس:کرمانشاه، شهرک تعاون./ تلفن تماس: 34225591- 083

هتل لاله بیستون: یکی از هتل‌های پنج ستاره کرمانشاه که از سطح کیفیت بالایی در ارائه خدمات و امکانات برای مسافران گرامی است. از امتیازات این هتل طراحی سنتی، معماری زیبای دوران صفوی و چشم‌انداز کوه بیستون است که گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.

در آخر مهاجری خراسان این افتخار را دارد تا شمارا در سفر به این استان تاریخی و دیدنی همراهی  کند مهاجری خراسان با سابقه بیش از 5 سال در گردشگری تضمین بهترین قیمت های بازار را برای شما انجام میدهد .

 

date_range چهارشنبه 10 شهریور 1400 remove_red_eye 796 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0